Σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Σχόλια του dataproof.gr και πρόσκληση προς ΥΠΔ για συμμετοχή στη διαβούλευση.

gdpr_snd

Με πολύ μεγάλη καθυστέρηση τέθηκε, από τη Δευτέρα 12.8.2019, σε δημόσια διαβούλευση η νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Δικαιοσύνης, υπό τον τίτλο: «Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, προσαρμογή της εθνικής νομοθεσίας για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα στον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016»

Είχε προηγηθεί η παραπομπή Ελλάδας και Ισπανίας στο Δικαστήριο Ε.Ε. επειδή δεν μετέφεραν στο εθνικό τους δίκαιο τους ενωσιακούς κανόνες σε σχέση με την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Η διαβούλευση θα ολοκληρωθεί την Τρίτη, 20 Αυγούστου 2019 και ώρα 08:00.

Οι ΥΠΔ, μέλη του dataproof.gr, υπέβαλαν τα σχόλια τους στα άρθρα 6 (Ορισμός του υπεύθυνου προστασίας δεδομένων σε δημόσιους φορείς), 7 (Θέση του ΥΠΔ) και 8 (Καθήκοντα του ΥΠΔ) του σχεδίου νόμου. Καλούμε τους συναδέλφους, ΥΠΔ φορέων του Δημοσίου Τομέα αλλά και του Ιδιωτικού, να υποβάλουν τα σχόλια και τις παρατηρήσεις τους προκειμένου να αποκρυσταλλωθούν, στο κείμενο του νόμου, τα καθήκοντα και οι υποχρεώσεις, τα δικαιώματα αλλά και οι τυχόν ευθύνες των ΥΠΔ που ασκούν τα καθήκοντά τους σε Φορείς του Δημοσίου και του Ιδιωτικού Τομέα.

Παραθέτουμε το σχόλιο μας το οποίο αφορά στον καθορισμό επιδόματος θέσης ευθύνης προς τους ΥΠΔ του Δημοσίου Τομέα.

Η πλειοψηφία των υπηρεσιών του Δημοσίου Τομέα είναι, ενάμισι έτος μετά την έναρξη εφαρμογής του ΓΚΠΔ, απροετοίμαστες και μη συμμορφωμένες με τις επιταγές του. Η ανάληψη καθηκόντων ΥΠΔ σε φορείς του Δημοσίου Τομέα περιλαμβάνει πολλές ευθύνες προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες προς τη συμμόρφωση. Όταν ο ΥΠΔ είναι υπάλληλος του Φορέα (είτε με οργανική θέση, είτε με απόσπαση) πρέπει να λαμβάνει επίδομα θέσης ευθύνης.

Συνεπώς πρέπει να τροποποιηθεί το Άρθρο 16 του ν.  4354/2015 έτσι ώστε να περιληφθεί πρόβλεψη για τη χορήγηση τέτοιου επιδόματος στον εκάστοτε ΥΠΔ. Το ύψος του επιδόματος θα μπορεί να εξαρτάται, ενδεικτικά, από το μέγεθος (οργανικότητα), τις ανάγκες, την ευθύνη, το είδος των δεδομένων που τηρούνται ή διαβιβάζονται (απλά δεδομένα, δεδομένα ειδικών κατηγοριών) του εκάστοτε Φορέα. Π.χ. Το επίδομα ΥΠΔ Κεντρικής Διεύθυνσης Υπουργείου να αντιστοιχεί στο επίδομα υπό στοιχείο αστ' του ν.4354/2015 Προϊστάμενοι Υποδιευθύνσεων, τριακόσια πενήντα (350)ευρώ. Το επίδομα ΥΠΔ ΝΠΙΔ εποπτευόμενου από Υπουργείο να αντιστοιχεί στο επίδομα υπό στοιχείο αζ' του ν. 4354/2015 Προϊστάμενοι Τμημάτων, διακόσια ενενήντα (290) ευρώ.